nedeľa 29. apríla 2012

Život v Londýne

Život v Londýne mi priniesol neskutočne veľa nových vecí, nových príbehov do môjho života. Jedným veľkým príbehom je moja kamarátka Klára. Keďže ste od rodiny a priateľov ďaleko, tie priateľstva tu... vznikajú veľmi silné. Aspoň ja to tak cítim medzi Klárou a mnou. Pretože je normálne, že jeden deň ste hore a jeden deň zase dole... A je strašne úžasné mať niekoho takého to pri sebe, ktorý Vám pomôže pri každej situácii. Či už pri dobrej alebo pri zlej... Vždy sa chápeme a navzájom podporujeme. A ďakujem mojej domácej rodine, že som ju mohla spoznať! (moji domáci a jej domáci sú kamaráti a tak nás spriatelili) pamätám si, keď sme sa mali stretnúť prvýkrát na Mill Hill Brodway a naše stretnutie nevyšlo, sme sa minuli... jedna tam stepovala 10 minút, druhá tam stepovala 10 minút, ale ani tak sme sa nestretli. O mne môžem povedať, že ok blondína :) ale Klarča je brunetka!!!! :)))) takže naše stretnutie vyšlo na druhýkrát a to nás spojilo nastálo... Každý deň trávime spolu, ohováraním našich host rodín, riešime život, minulosť, prítomnosť, budúcnosť. Ženy čo Vám poviem :) stále mame o čom kecať :) veľa ľudí som tu stretla, veľa kamarátstiev som tu nadobudla, ale Klára je TOP spomedzi všetkých. Veľa máme spoločného... aj keď občas sa naše názory líšia, ale predsa nemôžme byť rovnaké, to by náš časom nudilo :) Občas som aj prekvapená, že si nelezieme na nervy, lebo predsa od septembra dennodenne spolu... wau to je čo povedať :) ale ani raz sme nemali ponorkovú nemoc :) Zasvetila som ju do sveta cvičenia, čo som rada, že ju to veľmi chytilo, lebo skoro každý deň navštevujeme fitness. Ja som rada, že mám partáčku a ona je rada, že ma takú skvelú učiteľku ako som ja :)))) . Ak by niekto chcel fitness trenérku, tak beriem na hodinu 40 libier. Ďakujem za pochopenie :))))
Na začiatku žitia v Londýne sme každý víkend chodili na Oxford street a jasné, že na nákupy, každú výplatu sme oplieskali behom pár sekúnd :))) Jasné, že sme aj pobehali všetky pamiatky, pre mňa to bolo prvýkrát, Klarča tu už bola minulý rok dva mesiace, takže nám ukázala všetko ako sa pohybovať metrom, busom a atď...
Troška som smutná ako sa tu rýchlo ľudia menia... Prichádzajú a zase odchádzajú... Stretla som ľudí asi z každého kúta sveta, keďže Londýn je mix národov. Či už v škole som spoznala ľudí alebo niekde na party alebo len tak v metre :)) kedže som až taká priateľská a ja si všade nájdem nových kamarátov :))). Podstatná kamarátka z Londýna je aj moja bývala susedka Lorien z Francúzska, tiež sme prežili pekné zážitky spolu, len bohužiaľ ona nás opustila už v auguste, vrátila sa späť do svojej krajiny, ďalšia kamarátka oproti môjho domu Romana z CR, tiež veľmi zlatá babuľa, no ona tu vydržala mesiac, mala veľmi zlú rodinu a z tejto zlej skúsenosti už nechcela skúsiť novú rodinu. A takto sa babule striedajú dokola. Treba spomenúť aj Dominiku, ktorá sa pozná s Klárou od strednej školy a spolu išli robiť au pair. Bývala v našej časti Sever Londýna, ale asi po pol roku zmenila rodinku a teraz je pre zmenu na juhu, kde má super rodinku. Takže tým, že zmenila bývanie a nás to delí medzi nami zhruba hodina a pol cesty metrom sa stretávame veľmi málo.
Navštevujem anglickú školu - Crest school of English od septembra až do teraz. Práve tento utorok 1.5 je moja posledná hodina, kedže ma teraz čakajú štátnice o mesiac a musím sa učiť, tým pádom som si dala anglickú školu, len do 1.5. V tejto škole som stretla úžasných ľudí a super učiteľov. So študentami si dohadujeme rôzne party, akcie, posedenie na kávičkach, v parkoch a atď. Všetci sú veľmi priateľskí a rôznych vekových hraníc. Je pre mňa obdivuhodné, že človek na dôchodku sa dá  na výlet do Londýna za učením angličtiny.  Nedá sa vždy so všetkými študentami stretnúť, väčšinou sme taká partia a do tej hlavnej partii patria Maďarky Regi a Andi. Strašne mám rada tieto dievčatá a som rada, že som ich spoznala. Tak isto aj v škole ľudia prichádzajú a zase odchádzajú, niektorým už končia víza, niektorý už musia ísť domov a atď... neznášam, keď sa máme lúčiť s niekym, ale vždy dúfame, že ho nevidíme naposledy... :)
Párty v Londýne sú ŠUPA!!!! Prvá naša party bola u Dominiky (keďže jej rodina bola odcestovaná na dovolenke a mala celý týždeň dom pre seba, prečo ho nevyužiť) kúpili sme si fľašku, veď snáď pre štyri baby fľaška vodky bude stačiť... vyšli sme z domu, popité už bolo, vysmiate ako lečá, vstúpili sme do metra a jedna zahlásila, že treba kúpiť ešte ďalšiu fľašku a vlastne prečo nie? :) takže na tretej zastávke metrom sme vystúpili, kúpili fľašku... a zase opäť nastúpili do metra smerom do centra Londýna... po vystúpení z metra von.. si nepamätám ja osobne nič :))) Klára stratila všetky doklady, celú peňaženku, ja som minula 50 libier ani neviem kde, asi som všetkým platila vstupné - proste neviem ... ale, že sme sa zabavili, nasmiali, troska popadali, ale čo je dôležité ráno som sa zobudila v Domčinom dome, s veľkou opicou, ale hlavne, že sme všetky žili!!!! :))) takže asi takto zhruba vyzerajú naše party v Londýne... ale postupom času bývame slušnejšie a slušnejšie.. s Klarčou si už kupujeme len dve fľašky vína, jednu pre mňa, jednu pre ňu :))))
asi takto by som zhrnula život v Londýne... je celý prekvapenia! nikdy nevieš, kde koho stretneš :)
(obr. prvá naša party v Londýne)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára